Презентовано нове покоління Fiat Panda у виробничому варіанті, що з хетчбеку виріс до розміру кросовера з ретро-дизайном, високою посадкою, стилістичними позашляховими натяками та з можливим повністю електричним силовим агрегатом. Названий Grande Panda, щоб підкреслити його більші розміри порівняно з поточною моделлю, він буде позиціонуватися ближче до субкомпактного (суперміні) сегменту.
Нова модель буде доступна з повністю електричними та гібридними силовими агрегатами, поділяючи платформу Smart Car Platform з Citroen C3/e-C3 розробки концерну Stellantis. Впровадження розпочнеться в Європі, на Близькому Сході та в Африці, а потім на інших ринках. Fiat описав Grande Panda як «перший з нової глобальної лінійки», підтвердивши свої наміри запускати новий автомобіль щороку до 2027 року.
Fiat Grande Panda має ретро-футуристичний дизайн, значною мірою натхненний Fiat Concept City Car, який дебютував раніше цього року. Піксельний X-подібний малюнок на світлодіодних фарах і задніх ліхтарях повторюється на 17-дюймових колесах. Квадратні крила, пластикове облицювання, рейлінги на даху та значний кліренс сприяють міцній посадці, що нагадує оригінальну Panda 4×4.
Ще одним натяком на минуле є напис Panda, вибитий на кузові, і напис Fiat на багажнику. Fiat Grande Panda має довжину 3 990 мм, що на 337 мм більше порівняно з його попередником, але на 25 мм коротший за Citroen C3.
Fiat не показав нам салон, але повідомив, що в ньому можуть розміститися п’ятеро пасажирів, додавши, що автомобіль «ідеально підходить для сімей та міської мобільності в кожній країні». З огляду на попередні концепції та тизери, салон, ймовірно, матиме овальні форми, як посилання на трасу на даху заводу Lingotto в Турині. Також ми очікуємо, що Grande Panda буде сильно орієнтований на практичність, з підходом «менше означає більше» відповідно до духу попередніх поколінь автівки.
Електро- та гібридні версії
Італійський автовиробник не розкрив детальних технічних характеристик нової моделі, але підтвердив, що вона буде пропонуватися як у повністю електричному, так і в гібридному варіантах, відмовившись від початкової заяви про модель лише з електроприводом.
Ми очікуємо, що лінійка силових агрегатів буде дзеркально відображати силові агрегати технічно спорідненого Citroen C3/e-C3. Французька модель доступна з м’яким гібридом: 1.2-літровим трициліндровим двигуном потужністю 75 кВт/102 к.с. у поєднанні з електромотором на 21 кВт/28 к.с., шестиступінчастою автоматичною коробкою передач з подвійним зчепленням та невеликою 48-вольтовою батареєю.
Що стосується електромобіля, Citroen e-C3 оснащений переднім електродвигуном потужністю 83 кВт/113 к.с. та літій-залізо-фосфатною (LFP) батареєю ємністю 44 кВт∙год, що забезпечує запас ходу за циклом WLTP до 320 км. Citroen також анонсував більш доступну електричну версію із запасом ходу 200 км, яка також може з’явитися у Fiat.
Компанія не згадувала про можливість повнопривідної версії, яка могла б продовжити родовід Fiat Panda 4×4.
Абсолютно новий Fiat Grande Panda буде пропонуватися поряд зі старим поколінням, яке нещодавно було перейменовано в Pandina, отримавши продовження життя до 2030 року. На відміну від останнього, який виробляється на заводі Pomigliano в Італії, Grande Panda, за чутками, вироблятиметься в Сербії.
Ціни будуть оголошені пізніше, але очікуйте, що вони будуть одними з найдоступніших пропозицій у лінійці Fiat. Конкурентами Fiat Grande Panda стануть Citroen C3, Dacia Sandero та ціла армія бюджетних електромобілів з Китаю.