Nikola (NKLA.O) подала заяву на захист від банкрутства за главою 11 і планує продати свої активи. Це ще один виробник електромобілів, який зіткнувся із труднощами через слабкий попит, швидке витрачання коштів та проблеми з фінансуванням.
Ця подія завершує складний шлях компанії, який включав численні зміни керівництва, різке падіння вартості акцій та звинувачення від шорт-селерів.
Стартапи у сфері електромобілів, які вийшли на біржу під час пандемії, обіцяючи революціонувати галузь, такі як Fisker, Proterra та Lordstown Motors, у останні роки також подали заяви на банкрутство. Причиною стало скорочення фінансування їхньої капіталомісткої діяльності через високі процентні ставки та падіння попиту.
Tesla (TSLA.O), піонер у сфері електромобілів під керівництвом Ілона Маска, у 2024 році повідомила про перше падіння річних продажів через високі кредитні ставки та застарілий модельний ряд, незважаючи на знижки та стимули.
Nikola, яка спочатку виробляла вантажівки на акумуляторах, а потім перейшла на водневі електровантажівки, заявила, що вирішила розпочати процес продажу активів, щоб максимізувати їхню вартість і забезпечити організоване припинення діяльності.
Компанія продовжуватиме підтримувати деякі операції з обслуговування вантажівок на ринку та водневі заправки до кінця березня.
Nikola, зареєстрована у Фініксі, штат Аризона, доставила свій перший автомобіль у грудні 2021 року. Серія інцидентів із загорянням її електровантажівок у 2023 році призвела до відкликання всіх транспортних засобів і викликала занепокоєння щодо безпеки.
Поточна ринкова капіталізація Nikola оцінюється у $50 мільйонів, тоді як на рівні розквіту компанію оцінювали у $27 мільярдів.