Cadillac Escalade не потребує представлення, оскільки цей позашляховик визначає сучасну сутність бренду та розкриває його бачення розкоші по-американськи.
Не дивлячись на скромний початок, з моменту своєї появи в 1998 році Cadillac Escalade став іконою, проданою за всі роки тиражом більше мільйону одиниць. Хоча Escalade безперервно покращувався від ітерації до ітерації, саме зараз він зазнає свою найрадикальнішу трансформацію, переходячи на електричну трансмісію. Спершу планувалося, що неминучий перехід на електро для Escalade відбудеться до 2030 року, однак новий Escalade IQ продаватимуть в США з наступного року як модель 2025 року.
Сміливий дизайн, що демонструє електричне майбутнє бренду
Новий дизайн Cadillac Escalade IQ поєднує в собі елементи Lyriq та Escalade. Дизайн вийшов вражаючим та трішки спортивнішим, ніж очікувалося. Елегантний стиль – це більше, ніж просто зовнішній вигляд, оскільки в електромобілі дуже важлива аеродинаміка, що вирішує питання запасу ходу та ефективності. В результаті конструктори невтомно працювали над зниженням коефіцієнту аеродинамічного спротиву, досягши зниження на 15%. Це значне скорочення стало можливим завдяки гладкій нижній частині кузову, активному нижньому повітрозабірнику та аеродинамічно оптимізованим 24-дюймовим колесам. Покупці також помітять аеродинамічне бокове скло, кутасті лінії та фіксований скляний дах із УФ-фільтром, що обіцяє зберігати комфорт в салоні.
В дизайні Cadillac Escalade IQ Багато від ДНК Lyriq, та це найбільш помітно попереду, оскільки у моделей дуже схожа решітка з чорного кришталю. Передок повністю закритий та оснащений чисельними світлодіодними елементами, котрі грають своє світлове шоу для привертання уваги та ефективного освітлення.
Говорячи про фари, вони відіграють в новому дизайні вирішальну роль. Вертикальні фари мають невеличні гребні по бокам, а задні ліхтарі тонкі та значно більш авантюрні, ніж у Escalade з ДВЗ. До них приєднуються підсвічені дверні ручки та освітлений герб Cadillac на приладовій панелі, котрий помітно ззовні автомобілю.
В той час як Lyriq уникає традиційного поняття «багажник» під капотом, в Escalade IQ він є та називається eTrunk. Відкриваючись він надає в користування простір із килимовим покриттям об’ємом 345 літрів для завантаження. У відсіку є порт живлення та продубльовано герб Cadillac.
Клієнти, котрі бажають заявити про себе, зможуть замовити систему відкриття та закриття з електроприводом, котра дозволить керувати всіма чотирма дверями одним натиском кнопки. Система навіть навчена відкривати водійські двері автоматично при наближенні до автомобіля власника.
Говорячи про двері з електроприводом, зарядний порт в машині теж із приводом та він відчиняється автоматично при дотику. Це приємний штрих, проте порт розташований дуже далеко, не звично низько в звисі за задніми колесами.
Решта частина дизайну значно приємніша. Флагманський електромобіль Cadillac поступить до дилерів у версіях Luxury та Sport. Перша з акцентами з полірованого алюмінію, а друга використовує оздоблення темним металом та глянцевими вставками.
Клієнти зможуть обрати Cadillac Escalade IQ в двоколірному дизайні з контрастним чорним дахом. Наживо він виглядає доволі привабливо, особливо в поєднанні із сріблястим кузовом та у варіанті Sport. Що стосується кольорової палітри, поки що машину бачили тільки в двох сріблястих відтінках та в класичному чорному. Компанія також підготували для позашляховика світло-блакитний колір та темно-вишнево-червону схему фарбування.
Щодо розмірів, кроссовер має довжину 5 697 мм, ширину 2 389 мм та висоту 1 934 мм, а його колісна база складає 3 460 мм. Щоб уявити собі ці цифри в перспективі, він на 69 мм коротший за Escalade ESV, хоча колісна база у нього на 53 мм довша.
Інтер’єр без обмежень
Інтер’єри Cadillac часто залишали бажати кращого: вони завжди доволі добрі для GM, однак дуже далекі від конкурентоспроможности. З роками це змінюється, а в Lyriq взагалі виведено на абсолютно новий рівень, без використання компонентів від GM.
В той час як Lyriq демонструє, що Cadillac умовно вміє ходити самостійно, в Escalade IQ бренд по-справжньому взявся за самостійну роботу. Якість матеріалів та дизайн, на кінець, виведені на один рівень з BMW та Mercedes, що робить шестизначний цінник набагато більш життєздатним та зручним для усвідомлення. Хоча залишилося декілька натяків на дешевизну, вони в основному сконцентровані у вантажному відсіку, де їх легко не помітити.
Салон Cadillac Escalade IQ в значній мірі надиханий ультра-розкішним Celestiq та оснащений 55-дюймовим вигнутим дисплеєм з динаміками, котрі функціонують як торцеві кришки. Близько 35 дюймів цього екрану відведені водієві, включаючи центральну інформаційно-розважальну систему із вмонтованими сервісами Google. Це забезпечує доступ до Google Maps, Google Assistant та магазину Google Play, де власники зможуть завантажувати будь-які додатки.
Ще нижче знаходиться 11-дюймовий передній командний центр, зосереджений на функціях клімат-контролю та інших налаштуваннях автомобілю. До нього приєднується елегантний контролер та бездротова зарядна станція для смартфону.
Власники Escalade IQ, що віддають перевагу поїздкам із водієм, зможуть обрати пакет Executive Second Row Seating, котрий включає до себе центральну консоль, а також окремі сидіння з функціями обігріву, вентиляції та масажу. Серед інших особливостей – два 12,6-дюймових дисплея, задній командний центр та складні столики. В комплект також входить подвійна бездротова станція для смартфонів, порти USB-C та HDMI.
Також складно обділити увагою двоспицеве кермо та дерев’яне оздоблення з лагерним гравіюванням, що поєднується із приємною підсвіткою. Аудіосистема AKG Studio з 19 динаміками входить в стандартну комплектацію, а ось на рівні Level 2 додається система AKG Studio Reference із 36 динаміками. Вищезазначений пакет Executive Second Row Seating збільшує кількість динаміків до 40, в тому числі доданих в задні підголівники.
Повна інформація про оснащення та опції буде опублікована ближче до запуску, але складний третій ряд сидінь пропонує тільки 765 мм простору для ніг, що виглядає тісно та дратує, бо стандартний Escalade пропонує пасажирам у хвості 886 мм простору для ніх, а Escalade ESV – цілих 930 мм.
Багажник у Cadillac Escalade IQ великий, але все рівна поступається аналогу з ДВЗ, оскільки за третім рядом доступні знаходиться 670 літрів для завантаження, а за другим рядом – 1 958 літрів. При складених другому та третьому рядах багажне відділення збільшується до 3 374 літрів.
Супер-круїз в стандартній комплектації
Cadillac та Super Cruise йдуть рука об руку, тому недивно, що новітній Escalade IQ поставлятимуть в стандартній комплектації з напів-автономною системою керування без рук, котра працює на більше ніж 643 738 км сумісних доріг в США та Канаді.
Кроссовер також поставлятимуть із чисельними іншими системами допомоги водієві, включаючи систему допомоги керування в сліпих зонах, автоматичного екстреного гальмування на перехрестях, гальмування перед пішоходами та велосипедистами, а також систему камер HD Surround Vision. Покупцям запропонують також удосконалену систему автоматичного паркування, котра здатна керувати, гальмувати та переключати передачі, щоб припаркувати автомобіль на паралельному чи перпендикулярному паркувальному місці.
Двомоторний повний привід та 760-сил
Escalade IQ оснащений акумуляторною батареєю на 24 комірки ємністю 200 кВт год, що дозволяє моделі долати відстань до 724 км на одній зарядці. Це на 265 км дальше, ніж у Mercedes EQS 580 4Matic та на 260 км, ніж у BMQ iX M60.
Вражаючі цифри на цьому не закінчуються, оскільки двомоторна трансмісія із повним приводом розвиває в загалом 689 к.с. / 507 кВт потужності та крутний момент 834 Нм. В режимі Velocity Max ці цифри збільшуються до 760 к.с. / 559 кВт та 1 063 Нм.
Це менше, ніж у позашляховика GMC Hummer EV потужністю 830 к.с., але проте електричний флагман Cadillac здатний тягти за собою до 3 629 кг, до дозволяє використовувати його для буксирування човнів та кемперів.
Представники Cadillac не вдаються в подробиці, але підтверджують, що модель має 800-вольтову архітектуру, котра дозволяє компенсувати 161 км запасу ходу всього за 10 хвилин підключення до швидкої зарядки постійним струмом. Дома зарядний пристрій потужністю 19,2 кВт здатний компенсувати близько по 59,5 км запасу ходу за кожну годину підключення, або по 23,8 км за годину з двонаправленим зарядним кабелем потужністю 7,7 кВт.
Крім того, Escalade IQ підтримує функцію Vehicle-to-Load (V2L) для живлення різноманітної електроніки та обладнання від батареї позашляховика, а також двонаправлену зарядку для використання автомобіля в якості резервного джерела енергії дома, наприклад, при відключенні електроенергії. Більш детальна інформація буде оголошена ближче до запуску, але Cadillac заявляє що ця можливість включиться після оновлення програмного забезпечення повітрям та потребуватиме наявності вдома інших продуктів лінійки Ultium Home.
Платформа Ultium
Escalade IQ побудований на платформі Ultium Та оснащений системою Magnetic Ride Control 4.0, а також адаптивною пневматичною підвіскою. Остання дозволяє збільшити кліренс на 25 мм або опустити на 50 мм. До речі, в режимі Low Ride Mode позашляховик здатний рухатися на невеликій швидкості із повністю опущеною підвіскою.
Повнокероване шасі входить в стандартну комплектацію та значно більш практичне, оскільке воно дозволяє заднім колесам повертатися в тому ж або в протилежному напрямку переднім колесам. Це значно покращує маневреність на низькій швидкості. Як запевняє виробник, радіус розвороту у Cadillac Escalade IQ складає 12 метрів – це на 2 метри коротше, ніж без цієї технології, та трішки більше, ніж у Cadillac XT6.
Крім того, Escalade IQ отримує режим крабу від Hummer EV, котрий дозволяє йому рухатися за діагоналлю для спрощення виїзду або заїзду в обмежених просторах. Клієнти також зацінять режим керування однією педаллю, а іще змінну регенерацію енергії за запитом. Остання система, ймовірно, керуватиметься чутливим на тиск пелюстком на задній рульового колеса, як у Lyriq.
Старт продажу з наступного літа за ціною $130 000
Cadillac Escalade IQ як автомобіль 2025 модельного року почнуть збирати на заводі Factory Zero в Детройті, а його ціна стартуватиме від $130 000. Хоча кінцеві цифри озвучать пізніше, це значно дорожче в порівнянні з Escalade 2023 року, котрий починається від $80 795. Тим не менш, електромобіль пропонує продуктивність на рівні Escalade V-Series, котрий коштує понад $150 000.
Окрім відносної вигоди, Escalade IQ більш розкішний, ніж його аналог з ДВЗ, та здається, він еволюціонував. Хоча електрифікація подобається не всім, для Cadillac це важливий крок, котрий має допомогти бренду познайомитися з новою цільовою аудиторією. Крім того, Escalade IQ здається трішки цікавішим за Mercedes EQS, хоча це питання смаку.