Компанія Rivian нарешті представила свій вкрай необхідний і довгоочікуваний кросовер R2. Менший за розміром та вартістю, ніж R1S, новий електромобіль обіцяє бустером у місії нарощуванні продажів цього проблемного стартапу завдяки пропонованій стартовій ціні у $45 000.
Хоча це на $2 000 дорожче за Tesla Model Y, він буде значно доступнішим, ніж нинішній позашляховик Rivian, R1S, стартова ціна якого становить $74 900. Він також є значно меншим, його довжина становить 4 715 мм, що на 385 мм менше за його старшого побратима.
Хоча він і коштує дорожче Model Y, він перевершує свого суперника за прискоренням. Генеральний директор Rivian Ар-Джей Скаріндж обіцяє, що у своїй найпотужнішій конфігурації з трьома двигунами, R2 розганяється до 97 км/год за «значно менше ніж три секунди», що робить його швидшим за Model Y Performance. Принаймні наразі, адже Tesla може представити швидшу, покращену версію Model Y до того часу, як R2 вийде на ринок.
Ефективність та зарядка
Окрім варіанту з трьома двигунами, Rivian також планує запропонувати двомоторну версію R2 з повним приводом, а також варіант із одним двигуном та заднім приводом. Навіть незалежно від обраної конфігурації двигуна, покупці зможуть проїхати понад 483 км на одному заряді. Це перевищує запас ходу Model Y з найменшим запасом ходу, який може проїхати лише 418 км, хоча варіант з найбільшим запасом ходу здатен подолати 499 км.
Компанія Rivian пояснює вражаючий запас ходу R2 своєю новою акумуляторною системою, яка використовує 4 695 циліндричних осередків більшого розміру, ніж ті, що використовуються в R1. Акумуляторний блок інтегровано в автомобіль як конструктивний елемент, що впливає на його загальні характеристики.
Відзначаючи майбутні зміни в галузі, R2 буде оснащений зарядним пристроєм NACS в стилі Tesla з самого початку виробництва, але Rivian обіцяє, що до автомобіля також буде додано адаптер CCS. На станції швидкої зарядки постійним струмом акумулятор зможе набрати з 10 до 80 відсотків заряду менше ніж за 30 хвилин.
R2 також є кроком вперед з точки зору обчислювальної потужності, оскільки Rivian прагне покращити свої передові системи допомоги водієві. Оснащений 11 камерами та п’ятьма радарами, новий Rivian R2 дозволяє водієві зняти руки з керма та навіть заплющити очі, за словами гендиректора, що натякає на інтеграцію автономної системи 3 рівня, на кшталт системи Mercedes DrivePilot.
Повернувши руки назад на кермо, водій може керувати різними функціями автомобіля за допомогою прокручування великими пальцями. Вони мають динамічний тактильний зворотній зв’язок, який дозволяє налаштовувати їх на клацання або обертання по-різному залежно від того, чого намагається досягти водій.
Rivian не розкрила точного розміру екранів в R2, але за кермом є компактний широкий дисплей для приладової панелі, а також більший сенсорний екран, розташований між передніми сидіннями. Скеріндж згадав, що компанія врахувала відгуки клієнтів R1, зокрема щодо бажання мати бардачок, і тепер інтегрувала два бардачки в дизайн R2.
Позаду Rivian зосередився на створенні відкритого та просторого салону. Цьому сприяє панорамний люк, а також задні бічні вікна, що складаються, і заднє вітрове скло, яке можна опустити вниз у дверцята багажника. Ці елементи дизайну не тільки покращує циркуляцію повітря в салоні, але й надає практичні переваги, дозволяючи власникам перевозити всередині автомобіля довші предмети, такі як дошки для серфінгу, без відкривання двері багажника.
Додатково допомагають власникам перевозити довгі предмети складні врівень з підлогою сидіння другого та першого ряду. Відображаючи підхід Rivian, Скеріндж зазначив, що повністю рівна поверхня підлоги спрощує кемпінг у транспортному засобі. Більше того, генеральний директор натякнув на майбутні аксесуари, такі як намет на даху та пакет для кемпінгової кухні, який можна підключити до задніх розеток R2. Зрозуміло, що передній багажник, здатний вмістити декілька сумок, доповнить вантажні можливості автомобіля.
Скеріндж заявив, що замовлення на R2 відкриваються в день презентації. Компанія планує розпочати постачання R2 клієнтам у першій половині 2026 року, і вироблятиме автомобіль на своєму заводі в Нормалі, штат Іллінойс.
Щодо того, чи зможе Rivian справді дотримуватися своєї амбітної стартової ціни в $45 000 за R2, ну що ж, скажімо так, ми бачили чимало стартапів електромобілів, які робили великі обіцянки під час презентацій, щоб потім розчарувати. Тож доведеться зачекати і побачити.