Заснована в 1992 році, 30-річна компанія Pagani, здається, розділила свою історію на три епохи під знаком Zonda, Huayra та… нової моделі Utopia, представленої тільки що на спеціальному заході. На відміну від будь-якого іншого гіперкару 2022 року, «Утопія» існує поза часом та зовсім ігнорує сучасні тренди автомобільної індустрії, залишаючись байдужою до електрифікації трансмісії та навіть не маючи обов’язкової по сучасним міркам автоматичної коробки передач. Замість цього гіперкар дарує в розпорядження водію 864 чистил сил та семишвидкісну механічну коробку передач опційно.
Розробка дизайну Pagani Utopia та його вдосконалення зайняли шість років та автомобіль вийшов миттєво упізнаваним, з такими особливостями, як центральний вихлопний кластер в стилі ракетного прискорювача, аеродинамічне антикрило та загальний стиль кришки моторного відсіку як у високошвидкісного катеру. В цілому Utopia продовжує ідеї дизайну моделі Huayra, котру вона замінює. При цьому не обійшлося без нових ідей: наприклад, спойлер з’єднує своєю конструкцією два задніх крила, виступаючи своєрідним мостом між ними, а задні ліхтарі, немов левітують в повітрі та нагадують розігріти сопла реактивних турбін.
Всередині та ж сама історія: водій потрапляє в царство вже знайомих елементів дизайну Pagani з круглими колодязями аналогових манометрів на приладовій панелі, із чотирма вентиляційними отворами в верхній її частині по центру між водієм та пасажиром. Однак відмінностей достатньо, щоб власник Huayra одразу усвідомив, що потрапив в зовсім новий автомобіль та йому пора накопичувати на поповнення до своєї колекції. В Utopia немає великого центрального сенсорного екрану, як в Huayra: його функції тепер виконує великий цифровий дисплей в кластері приладового щитку між колодязями спідометру та тахометру.
Але головною темою для розмови в Pagani Utopia, рані відомого під кодовим позначенням C10, є його хромований важіль ручної коробки передач, гордо розміщений на центральному тунелі. Хоча оригінальна Zonda поставлялася із шестиступінчатою механічною коробкою передач, Huayra вхопилася за тенденцію та перейшла на семишвидкісну секвентальну коробку. Utopia, здається, поєднує найкраще з обидвох світів, надаючи покупцям вибір механічної або автоматичної коробки передач із одним щепленням. Трансмісію з двійним щепленням виключили з конфігуратору із міркувань економії ваги, та результат дійсно окупився: Utopia важить всього 1 280 кг, що робить її майже на 70 кг легшою за Huayra.
Ці варіанти трансмісії поєднуються з 6,0-літровим двигуном V12 з двійним турбонадувом від Mercedes-AMG, що генерує майже 900 к.с. Зміни в клапанному механізмі двигуна дозволяють розкручувати його до 6 700 об/хв та, хоча офіційно показники продуктивності не розголошуються, Utopia відповідає всім світовим нормам викидів, включаючи Каліфорнійський, тому Pagani знову розгорне свої продажі в Північній Америці (раніше їх довелося зупинити через заключення NHTSA що Huayra більше не відповідає стандартам екологічної безпеки в США).
Зображення компонентів підвіски та підкапотного простору Pagani Utopia настільки приголомшливі, що нам майже соромно на них дивитися. До кожного підрамнику в гіперкарі закріплені ковані алюмінієві двійні поперечні важелі, а також встановлені пружини та амортизатори товкача, здатні витримувати удари по бордюрам, забезпечуючи гідну їзду по дорогам загального користування, не без вкладу різноманітних режимів налаштувань трансмісії.
Поєднання цих елементів підвіски з крутими кованими алюмінієвими дисками APP Tech розміром 21-дюйм спереду та 22-дюйми позаду, забезпечує гіперкару неперевершену поставу на дорозі. Всі колеса можуть бути загорнуті в резину Pirelli P Zero Corsa або в зимові шини Pirelli SottoZero, на вибір покупця.
Хоча може здатися безумством керування такої потужної та дорогої машини (ціна від €2,17 млн до вирахування податків) по льоду чи снігу, та ще й з ручної коробкою передач, в Pagani передбачливо розглядають будь-які сценарії обслуговування своїх клієнтів.