Якщо в світі й існує автовиробник, від якого очікують великих звершень у сфері електромобілів, так це Porsche. Історично відома генетичним талантом розширювати межі автомобільного машинобудування, продавати надійні та високопродуктивні автомобілі, які не скупляться на комфорт і розкіш, Porsche знову робить ставку на електричний привід, представляючи свій перший електричний кросовер Macan EV.
Почнемо з головного: у своїй найпотужнішій версії електромобіль Porsche Macan EV на 0,36 секунди швидший за заповітний 911 (992) GT3 у розгоні від нуля до ста! Якщо цього вистачило, щоб привернути вашу увагу до цього жаб’ячого електричного монстра вартістю $80 450 за базову версію, то приготуйтеся до більшого. Штутгартський автовиробник не жартував, коли говорив, що електричний Macan буде співмірним за ціною з бензиновим братом, адже останній коштує лише на $19 550 дешевше.
Porsche Macan 4 EV і Macan Turbo EV є абсолютно новими автомобілями, хоча і ділять назву зі своїм бензиновим побратимом. Електричний кросовер Porsche фактично є першим серійним автомобілем, побудованим на платформі Premium Platform Electric (PPE), яка розроблена спільно з Audi. І треба віддати належне: Macan EV поєднує в собі вражаючі можливості.
Навіть базовий Porsche Macan 4 EV видає 402 к.с. потужності та 652 Нм крутного моменту при включеному ланч-контролі і здатний проїхати 613 км на одній зарядці, згідно з Всесвітнім гармонізованим випробувальним циклом для легких транспортних засобів (WLTP).
Для порівняння, Tesla Model Y Performance видає 456 кінських сил і 640 Нм крутного моменту, однак це вже найвища ліга для молодшого кросовера Ілона Маска, а Macan EV на цьому рівні ще тільки розігрівається, попереду ще Turbo.
Версія Turbo піднімає ставку до 630 к.с. і 1 126 Нм, але втрачає 23 км максимального запасу ходу і обійдеться покупцеві як мінімум у $106 950.
Обидва варіанти електромобіля Porsche Macan живляться від літій-іонної батареї на 100 кВт·год з призматичними осередками. Крім того, Macan EV запозичає архітектуру 800 В від Taycan, тому заряджається дуже швидко. Однак, за даними Porsche, обидві версії будуть приймати електрони від зарядної станції постійного струму зі швидкістю 270 кВт, що призводить до часу зарядки з 10 до 80% приблизно за 20 хвилин.
Припустимо, що власник Porsche Macan EV не матиме доступу до високопотужного зарядного пристрою. У цьому випадку новий електричний кросовер із Штутгарта здатний штучно розділити свій літій-іонний блок кластерів на дві 400-вольтові батареї, які можуть заряджатися окремо зі швидкістю до 135 кВт від різних портів.
Довжина Macan EV становить 4 784 мм, ширина 1 938 мм, висота 1 622 мм, колісна база 2 893 мм.
Що стосується особливостей дизайну, потенційні покупці помітять нову світлотехніку з роздільними фарами та товстішу задню світлову смугу, відсутність радіаторної решітки, безрамні двері та форму, що нагадує Cayenne Coupe.
Якщо ви вирішите, що це стане вашим наступним сімейним автомобілем, ви також повинні знати, що на відміну від BMW iX, він має передній багажник об’ємом близько 82 літрів. У поєднанні з основним багажником об’ємом під 540 літрів Macan EV може вмістити більшість речей, які забажає возити з собою його власник. Він також здатний буксирувати двотонний причіп, із повним набором відповідних асистентів.
Всередині Macan EV зустрічає обробкою, яка безпомилково видає автомобіль Porsche з панеллю приладів, натхненною Taycan, яка в даний час також доступна на Cayenne. Як і очікувалося, 10,9-дюймовий дисплей для пасажира є опціональним. Автовиробник заявляє, що він покращив положення сидінь для всіх, хто сидить всередині нового Macan EV, а також додав простору для ніг.
Інформаційно-розважальна система тепер працює на Android Automotive, що дає покупцям можливість завантажувати сторонні програми та персоналізувати свій цифровий досвід.
Macan Turbo EV також оснащений пневматичною підвіскою PASM і електронно-керованою блокуванням диференціала на задній осі, відомою як Porsche Torque Vectoring Plus. При цьому базовий Macan 4 EV їх не отримує.
Однак, будь-який варіант кросовера оснащений електронно-керованим повним приводом Porsche Traction Management (ePTM), який працює приблизно в п’ять разів швидше звичайної системи повного приводу. Він може виявляти та реагувати на пробуксовку протягом 10 мілісекунд. Також доступне керування задньою віссю для клієнтів, які будуть більше часу проводити в місті або на трасі. Цей варіант може значно покращити маневреність.
Нарешті, Porsche зазначає, що виробництво Macan EV запускається на заводі в Лейпцигу і буде вуглецевонейральним із початком поставок у другій половині 2024 року.