Компанія Zeekr, заснована в 2021 році китайським автопромисловим гігантом Geely, представила свою другу серійну модель під назвою 009. Це китайський мінівен з видатним набором характеристик, яскравим дизайном та розкішним шестимісним салоном в свій топовій комплектації получився на $10 000 дорожчим за електро-кроссовер Audi E-Tron. Як виправдання, Zeekr 009 також електричний та дуже сучасний. Поглянемо, що до чого.
Дизайн Zeekr 009 фактично було розкрито ще в серпні, а в жовтні китайські ЗМІ розкрили його інтер’єр. Модель розроблена дизайнерським центром Zeekr в Гетеборзі, Швеція, під керівництвом бувшого дизайнера Audi Стефана Зілаффа. Харизму електро-вену задає масована передня металева решітка з підсвіткою, тонкі ДХВ та повнорозмірні світлодіодні задні ліхтарі. Мінівен стоїть на 20-дюймових колесах та оснащений розсувними дверима з обидвох сторін кузову.
Габаритні розміри Zeekr 009 типові для класу великих мінівенів: довжина 5 209 мм, ширина 2 024 мм, висота 1 867 мм та колісна база 3 205 мм. Передбачувано, вага у машини теж відповідна — 2 830 кг.
В салоні електро-мінівена встановлено шість індивідуальних крісел в трирядній компоновці. На стражі дозвілля пасажирів та водія працює великий сенсорний екран інформаційно-розважальної системи поруч із цифровою комбінацією приладів, а заднім пасажирам надано додатковий 15,6-дюймовий відкидний екран в стелі. Салон оздоблений шкірою Nappa, передбачені відкидні столики, система внутрішнього зв’язку з мікрофонами в другому та третьому ряді сидінь, панорамний люк в даху, сенсорні елементи управління та модна аудиосистема, що робить внутрішній простір електромобіля доволі розкішним.
Крім того, є можливість замовити Zeekr 009 з пневматичною підвіскою, котра поєднує іноваційну технологію електромагнітного гасіння коливань та функцію самовирівнювання, разом забезпечуючих підвищений комфорт їзди. Крім того, підвіска «навчена» автоматично опускати кузов для полегшення входу та виходу пасажирів.
На стороні безпеки Zeekr 009 стоїть 30 систем безпеки ADAS, реалізованих завдяки співпраці Geely зі спеціалистами по автономному керуванню Mobileye. Обладнання включає сім камер, чотири камери кругового огляду, дванадцять ультразвукових радарів ближньої дії та один радар дальньої дії міліметрового діапазону, котрі займаються безперервним скануванням околиць.
В основі Zeekr 009 лежить розширена версія модульної архітектури SEA (Sustainable Experience Achitecture), котра також використовується в Zeekr 001 Shooting Brake та в багатьох інших сучасних моделях всередині великої родини Geely, включаючи новітній Lotus Eletre. Як говорять в Zeekr, жорсткість кузову моделі 009 на скручування складає 36 450 Нм / градус, що є найкращим показником в сегменті. Преміальний китайський мінівен приводить до руху пара електродвигунів на різних осях, сумарно розвиваючих 544 к.с. / 400 кВт потужності та забезпечуючих електро-реалізацію повного приводу. З такою силовою установкою спринт з 0 до 100 км/год дається автомобілю за 4,5-секунди, що робить його найшвидкішим серійним мінівеном в світі на даний момент.
Під капотом Zeekr 009 встановлена новітня батарея Qilin від компанії CATL. Це літій-нікель-марганцево-кобальтовий блок ємністю 140 кВт год, що забезпечує дальність ходу 822 км у відповідності до циклу CLTP. Хоча цифри від WLTP та EPA, безумовно, були б менш оптимістичними, це вражаючий показник для електро-мінівена, здатного перевершити діапазон на повному баці для більшості конкурентів на ринку.
Zeekr 009 вже доступний для замовлення в Китаї по ціні від ¥499 000 / $68 534 в базовому варіанті та від ¥588 000 / $80 758 в топовому. В планах Zeekr вийти на ринки Європи та Північної Америки, хоча це ще не ясно, збирається компанія експортувати мінівен на ці ринки чи він залишиться орієнтованим виключно на Китай. Глобальна стратегія розвитку Geely передбачає до 2025 року щорічний випуск більше 650 000 електромобілів на світовому ринку.