Канадський стартап TransPod має намір побудувати надшвидкісну систему наземного транспорту TrandPod Line з курсуючими по ній супершвидкісними поїздами FluxJet, що змінять уявлення про перевезення пасажирів та вантажів. Оснований на революційних новаціях в сфері двигунів та екологічно чистих енергетичних систем, працюючих без використання викопного палива, FluxJet у прямому значенні являє собою гібрид літака та традиційного поїзда. Щоб зробити FluxJet можливим знадобився технологічний прорив в сфері безконтактної передачі енергії, завдяки чому він зможе рухатися по магістралі TransPod Line зі швидкістю понад 1 000 км/год – швидше за реактивний літак та втричі швидше за високошвидкісний поїзд.
Співзасновник та технічний директор TransPod Райан Янзен називає їх розробку новою віхою технологій, великим кроком вперед. «FluxJet знаходиться на стику наукових досліджень, промислових розробок та обширної інфраструктури для задоволення потреб пасажирів та зниження нашої залежності від літаків та автомагістралей, що живуть за рахунок спалювання викопних палив».
Попередні роботи по будівництву поїзда FluxJet, включаючи розрахунок його впливу на навколишнє середовище, вже почалися. Цей надшвидкісний транспортний засіб буде курсувати виключно по лініям TransPod, що об’єднають в мережеву систему із станціями в ключових транспортних хабах та у великих містах із достатньою частотою відправлень, щоби гарантувати безпеку, швидкість та низьку ціну пасажиро- та вантажопотоків. Одним із етапів на шляху втілення FluxJet в життя є інфраструктурний проект по будівництву мережевої системи на $18 млрд в США, що об’єднає лінією TransPod міста Калгарі та Едмонтон.
За даними TransPod, їх стартап створить до 140 000 робочих місць та додасть $19,2 млрд до ВВП регіону протягом всього періоду будівництва. Крім того, коли лінія TransPod буде введена в експлуатацію, проїзд по коридору для пасажиру коштуватиме приблизно на 44% дешевше ніж білет на літак, і дозволить скоротити викиди CO2 в атмосферу на 636 000 тонн на рік.
«FluxJet — це перша канадська новація та наступний великий інфраструктурний проект, що буде реалізований в цілому світі», — продовжує Янзен. «Лінія TransPod розробляється в співробітництві з нашими партнерами в Європі, США та за їх межами, в університетах, дослідницьких центрах, аерокосмічній промисловості та архітектурі, спеціалістами по залізним дорогам та партнерами по будівництву».
В підтвердження серйозності намірів стартапу TransPod, в Торонто пройшла презентація зменшеного прототипу супер-поїзда FluxJet, що демонстрував свої аеродинамічні можливості. Снаряд вагою майже в тонну виконував процедури взльоту, руху та посадки в межах моїх направляючих.