Hyundai розробила функціональний прототип автоматичної зарядної станції для електромобілів, котра виконана у вигляді робота-зарядчика, котрий здатний під’єднати кабель до зарядного порту електромобіля незалежно від його моделі та потужності зарядки. Hyundai продемонструвала робота ACR в дії, підтвердивши його здатність працювати як на відкритих парковках, так і на вулиці, що розширює можливе коло сценаріїв його використання.
«ACR спрощує процес зарядки електромобілів та робить його зручнішим, особливо в темний час доби», — заявив Донг Джин Хен, керівник лабораторії робототехніки в Hyundai Motor Group. «Наш робот також покращує доступність електромобілів, особливо для людей з обмеженими фізичними можливостями, оскільки зарядні кабелі стають товстішими та важчими, що необхідно для підвищення швидкості зарядки».
Hyundai має намір продовжити розробку технології, та на даний момент вона представляє собою однорукого робота, що використовує технології штучного інтелекту на основі 3D-камери, котра дозволяє йому точно підключати зарядний кабель до порту автомобіля, а потім від’єднувати його, коли батарея буде повністю заряджена. Як визнає корейський автовиробник, роботизована рука для зарядки електромобілів може здатися доволі простим роботом для розробки, але насправді вона потребує клопіткої дослідницької роботи. По-перше, положення припаркованого електромобіля може сильно відрізнятися від запрограмованого шаблону, а це змінює кут підходу до зарядного порту. По-друге, форма та особливості підключення зарядного кабелю в різних електромобілях (особливо різних автовиробників) може суттєво відрізнятися, та робот має враховувати це.
Також дослідниками Hyundai Motor Group було зазначено, що велика кількість зарядних станцій розміщена на відкритому повітрі, тому робот-зарядник має бути пристосованим до всепогодного використання. Щоб пристосувати робота до цього, він пройшов багато годин випробувань за межами лабораторії науково-дослідницького центру в різних умовах. Результатом став прототип роботу для автоматичної зарядки, виконаний в водонепроникному та пиленепроникному корпусі, що гарантує його функціональність як в пустелях, так і в умовах проливних дощів.
Оскільки зовнішні зарядні пристрої в основному розміщуються в громадських місцях, автовиробнику також довелося продумати систему безпеки для людей. Для оцінки безпеки людей робот використовує лазерні датчики, котрі допомагають йому ідентифікувати пішоходів що проходять повз та попереджати їх про небезпеку.
Якщо вам цікаво, чому Hyundai не поставила робота на колісне шасі, то це з тієї причини, що воно вже було розроблене раніше. В поєднанні з технологією автоматичної парковки автомобілі можуть доставлятися на парковочні місця, заряджатися там, а потім знову виїзжати по запиту власника, поки він спускається по сходам. Це не тільки робить електромобілі більш зручними для власників, але й дозволяє електромобілю завжди залишатися в оптимальному ступені зарядки, щоб водій не переймався про поточний запас енергії для подальшої поїздки.
Робот-зарядник від Hyundai буде продемонстрований на виставці Seoul Mobility Show 2023, котра проходить з 31 березня по 9 квітня.