У Nevera вже стільки світових рекордів за плечима — 23 за останніми підрахунками, — що Мате Рімац, ймовірно, міг би обклеїти стіни свого кабінету сертифікатами в два шари. Але на відміну від інших швидкісних досягнень цього новаторського гіперкара на електромоторах, його нова витівка реверсивна.
Не обмежуючись своїм прагненням вперед у встановленні швидкісних рекордів, Rimac вирішила встановити один, рухаючись в протилежному напрямку, досягнувши неймовірної швидкості 275,74 км/год заднім ходом на випробувальному полігоні Automotive Testing Papenburg у Німеччині.
Багато сучасних автомобілів мають електронне обмеження швидкості руху заднім ходом, оскільки в такій конфігурації вони стають неймовірно нестійкими, і найменша необережність водія з педаллю акселератора або руху керма може призвести до того, що він опиниться у найближчій живоплоті або навіть на даху – YouTube повний таких прецедентів. Але навіть автомобілі без обмежувачів швидкості не можуть рухатися заднім ходом занадто швидко, оскільки їх стримують фізичні обмеження передавального числа передачі заднего ходу. Однак, будучи електромобілем з однією фіксованою передачею для руху назад або вперед, Nevera теоретично позбавлений будь-яких фізичних обмежень для божевільної швидкої їзди в будь-якому напрямку.
Під час розробки нам прийшла в голову думка, що Rimac Nevera, ймовірно, легко зможе додати в свій портфель досягнень найшвидшу їзду заднім ходом, але тоді ми над цим просто посміялися і надовго забули
згадує генеральний директор Мате Рімац
«В кінцевому результаті, аеродинаміка, охолодження та стійкість Nevera не розраховані на надто швидку їзду заднім ходом. Але потім ми почали частіше обговорювати, як би було весело спробувати. Наші симуляції дозволили з’ясувати, що ми здатні розвинути швидкість значно вище 241 км/год, але ми не дуже представляли, наскільки автомобіль буде стабільним на такій швидкості – з цього моменту почалася незвідана територія».
В 1960-х та 1970-х роках автомобілі DAF, оснащені трансмісіями CVT, могли рухатися заднім ходом майже настільки же швидко, як і вперед. Але перевищити відмітку в 113 км/год – це одне, а ось подолати 274 км/год – зовсім інше. Саме з цим довелося зіткнутися тестовому гонщику Rimac Горану Дрндаку під час нашої нової спроби ще раз потрапити у Книгу Рекордів Гіннеса.
«Під час заїзду, безумовно, знадобився деякий час, щоб звикнути. Ви дивитеся назад, спостерігаючи, як пейзаж проноситься повз вас все швидше й швидше, відчуваючи, як ваша шия тягнеться вперед, майже так само, як зазвичай буває при різкому гальмуванні », — каже Дрндак після встановлення рекорду.
«Ви дуже обережно обертаєте кермо, стараючись не порушувати рівновагу, слідкуєте за своїм курсом та точкою гальмування в дзеркалі заднього виду, весь час спостерігаючи за швидкістю. Не дивлячись на те, що це практично протиречить тому, для чого було спроектовано цей автомобіль, Nevera з легкістю встановила ще один рекорд».