Супер’яхти російських олігархів попали під приціл уваги громадськості з початку російської війни проти України та залишались в епіцентрі скандалів протягом більшої частини 2022 року, коли міжнародні санкції проти Росії розпочали справжнє полювання за цим розкішним плаваючим майном. Одні олігархи з санкційних списків втратили свої неймовірно розкішні вілли на воді, іншим вдалося їх вберегти, а треті вирішили з ними розпрощатися за власним бажанням. Експедиційна яхта Ragnar, продана цього тижня, увійшла в останню категорію та починає нову главу свого життя.
Ragnar була однією із найвражаючих експедиційних яхт в експлуатації ще до початку війни, проливши світло на велике захоплення російського олігархату великими човнами. Ім’я легендарного воїна-вікінга Раґнара ідеально підходило судна такого класу. Спершу побудований як корабель забезпечення, Ragnar спустили на воду в 2012 році, а перебудували під експедиційну яхту в 2020-му. Хоча Ragnar перетворився в духе розкішну приватну експедиційну яхту, він не намагається приховати своє походження. Замість цього він зберіг грубий індустріальний дизайн екстер’єру, котрий робить його миттєво впізнаним по сьогоднішній день.
Маючи довжину 68,2-метри, Ragner дійсно велетень. Корпус судна виглядає нездоланним, та це частково так: він складається із зовнішньої та внутрішньої оболонки з повітряним прошарком між ними. Крім того, корпус поєднує в собі криголомні якості міцного дослідницького корабля із дизель-електричною силовою установкою та достатнім запасом потужності для здійснення тривалих експедицій.
З іншого боку, яхта Ragnar настільки витончена, наскільки це можливо, поєднуючи на борту сертифікований вертолітний майданчик, басейн та джакузі, оглядовий майданчик, салон з каміном та добре облаштований тренажерний зал.
За словами Шарльє Бейкера із студії RWD, інтер’єр яхти Ragnar було надихано розкішним французьким шале та шотландськими замками. І справді, екскурсія по салонам даної яхти схожа на відвідини елегантної вілли, ось тільки на ній можна відплисти до найвіддаленіших куточків Антарктиди.
Тою людиною, хто вирішив перетворити судно забезпечення в розкішну дослідницьку яхту, є Володимир СТржалковський, відомий як екс-офіцер КДБ, котрий згодом займав високі державні посади та сколотив статки в металургійній промисловості.
Після вторгнення в Україну та розгортання санкційної облави, яхта Ragnar опинилася в центрі уваги, хоча офіційно її власник не числився серед підсанкційних олігархів. Судно потрапило на перші шпальта газет весною 2022 року, коли застряло в Норвегії, тому що місцеві постачальники відмовилися заправляти його на знак протесту проти російської військової агресії.
Зараз це все позаду. Ставши предметом міжнародного скандалу, Ragnar розірвав свої зв’язки з першим власником: супер’яхту продано за €69,5 / $75,8 млн новому загадковому власнику. Одне можна сказати напевне – це одна із найбільших продаж на ринку супер’яхт в 2023 році. Сам же Раґнер, скоріш за все, продовжить свою успішну чартерну кар’єру, котру він вів до війни. Що стосується його бувшого власника, то він, ймовірно, зможе купити собі іншу дорогу іграшку, оскільки за статистикою російські олігархи все ще залишаються власниками найдорожчих яхт в світі.