Volvo представила новітній електромобіль, модель під індексом EX90, котра стає новим флагманським кроссовером в асортименті шведського виробника. Новинка приймає виклик та прагне вивести репутацію Volvo як піонера в сфері автомобільної безпеки на наступний рівень.
Топовий семимісний електромобіль Volvo EX90 постачається із датчиками Lidar над лобовим склом в усьому діапазоні комплектацій, що дозволяє йому розпізнавати пішоходів на відстані до 250 метрів, а також забезпечувати автономність керування рівня 3. Крім людей ззовні, EX піклується й про людей всередині, спостерігаючи за ними з допомогою внутрішньої радарної системи, наприклад, щоби водій не забув в машині на розпеченій парковці собаку чи дитину.
Volvo EX90 приводиться до руху двомоторною повнопривідною трансмісією із заявленим запасом ходу 600 км з підтримкою двонаправленої зарядки, котра дозволяє відправляти енергію назад в мережу. Зі старту кроссовер можна буде взяти в двох версіях, однак батарея при цьому не відрізняється: це блок ємністю 107 кВт год, котрий зарядкою постійного струму потужністю 250 кВт можна зарядити від 10 до 80% за 30 хвилин підключення.
Базова версія Volvo EX90 розвиває 414 к.с. потужності та 770 Нм крутного моменту, а модель Performance розвиває 517 к.с. та 910 Нм тяги. Топовий варіант вагою 2 818 кг розганяється від 0 до 100 км/год за 4,9-секунди, або на секунду швидше малопотужної комплектації.
Візуально Volvo EX90 із світлодіодними «миготливими повіками» та дизайном корми схожий із шоу-каром Volvo Concept Recharge 2021 року, однак є в ньому й схожість з Polestar 3, котрий э його братом по електричній платформі SPA2. Відносно гладкий кузов із коефіцієнтом аеродинамічного супротиву 0,29 Cd характеризується стандартним кутом нахилу лобового скла, має похилу лінію даху та вертикальне заднє скло, а більшість яскравих деталей минулорічного концепту залишилися поза серійної реалізації.
Однак основні теми дизайну інтер’єру Concept Recharge все ж таки перенесли в серійний Volvo EX90, в тому числі гігантський 14,5-дюймовий сенсорний екран на центральній консолі в портретній орієнтації, котрий використовується для управління майже всіма функціями, тому як фізичних кнопок в салоні залишилося дійсно мало. Volvo таким чином прагне до чистої та менш захаращеної компоновки для підвищення безпеки, хоча вам не доведеться далеко йти в пошуках людини, хто вважає інакше. В свою чергу, сенсорний досвід в EX90 заснований на ОС Android Automotive від Google, що має означати підтримку голосових команд, оновлення «по повітрю» та інші фірмові фішки.
Головний сенсорний екран поєднується із цифровою приладовою панеллю перед очима водія, також запозиченої по дизайну у Polestar 3. В оздобленні інтер’єру Volvo EX90 використовується 48 кг перероблених матеріалів, включаючи ПЕТ пляшки, шерстяні тканини для сидінь та деревину. На відміну від Polestar 3, що доступний тільки в п’ятимісній компоновці, салон EX90 вміщує сімох в трирядній конфігурації.
Нагадаємо, стратегічний план розвитку Volvo передбачає повний перехід на електромобілі до 2030 року, однак EX90 в 2022 році є лишень першим кроком в цьому напрямку. Що стосується долі моделі XC90, вона незабаром оновиться та залишиться в продажу лишень в якості плагін-гібриду до повного виходу на пенсію без наступника.