Компанія Mercedes-Benz розпочала тиждень з презентації нового електро-кроссовера, використавши для нього назву EQE, під якою минулого року показала новий середньорозмірний седан (електричний еквівалент E-Class) ступенем нижче за EQS. Не дивлячись на складнощі в назві, новий екологічний EQE приходить замінити старий та «токсичний» GLE, пропонуючи запас ходу до 590 км, задній та повний привід, а також потужність від 215 кВт / 292 к.с. до 505 кВт / 687 к.с. з підготовкою від підрозділу AMG.
Найпотужніший Mercedes-AMG EQE стандартно отримує повний привід, пневматичну підвіску AMG, стандартне повнокероване шасі та налаштування від AMG.
Складнощі із назвою з нами, щоб залишитися
Найголовніше: так, компанія Mercedes має свідомий намір залишити і седан EQE, і кроссовер EQE, щоб в майбутньому клієнтам було легше розуміти, що обидві машини пропонують їм однаковий рівень розкоші та внутрішнього простору в легковому та позашляховому сегменті відповідно. Ймовірно, дану схему найменування в майбутньому успадкує весь модельний ряд електромобілів Mercedes-Benz.
Mercedes EQE є четвертим автомобілем, побудованим на базі спеціальної платформи для електромобілів, а не просто черговою моделлю на платформі для ДВЗ з електричною трансмісією всередині.
Місткість, габаритні розміри
Кроссовер Mercedes EQE логічно дещо вищий та практичніший за седан EQE, але не набагато. Його колісна база 3 030 мм фактично на 90 мм коротша, ніж у седана. Довжина кузову складає 4 863 мм, ширина 1 940 мм та висота 1 686 мм, що робить його на 132 мм коротшим та на 11 мм вужчим за седан. В Mercedes запевняють, що вкорочення колісної бази робить кроссовер більш маневреним в порівнянні із седаном, хоча в це й складно повірити при вазі автомобіля біля 2 600 кг.
Пропонуючи 520 літрів простору в багажнику із піднятими задніми сидіннями, кроссовер приблизно настільки ж місткий, як і EQC: це на 110 літрів менше, ніж у GLE з ДВЗ та на цілих 380 літрів менше, якщо опустити сидіння (1 675 літрів проти 2 055 літрів). Тим не менш, кроссовер EQE місткіший за седан EQE на 90 літрів, що є своєрідною перемогою, нехай невеликою.
Фестиваль технологій всередині
Де новий Mercedes EQE неодмінно виграє, так це на фронті технологій. Як і його менший брат-седан, кроссовер EQE може бути оснащений фірмовим гіперекраном Mercedes, зі звуком Dolby Atmos та системою фільтрації повітря з фільтром HEPA. А ще є автоматичний парковщик.
Навігаційна система адаптована під технічні можливості автомобіля та завжди готова допомогти оптимізувати маршрут таким чином, щоб використати потенціал зарядних станцій на шляху слідування. Кроссовер пропонує звичайний набір технологій допомоги водієві, в той час як режим Eco Assist автоматично регулює силу рекуперативного гальмування в залежності від щільності трафіку, допомагаючи плавному керуванню однією педаллю.
В Mercedes-Benz EQE використовується технологія фар Mercedes Digital Light, котра відображає на дорозі перед очима водія допоміжне маркування та попереджальні символи.
Що стосується потенціалу до збільшення запасу ходу, то в версіях з 4Matic кроссовер EQE здатен автоматично відключити передній електродвигун при невеликому навантаженні. Наявність повнокерованого шасі робить кроссовер з чотирьохричажною підвіскою попереду та багаторичажною підвіскою позаду таким же маневреним, як і значно менші (та більш легкі) автомобілі.
П’ять версій на вибір
Mercedes EQE буде пропонуватися в п’яти варіантах. На протилежному боці від найдорожчого AMG знаходиться задньопривідний EQE 350+. Вслід за ним ідуть EQE 350 4Matic, EQE 500 4Matic, EQE 43 та EQE 53. В усіх моделях використовується батарея ємністю 90,6 кВт/год від седану. Модель початкового рівня пропонує найкращий запас ходу із всіх можливих, з одним електродвигуном на задній осі, забезпечуючи запас ходу до 480 — 590 км по циклу WLTP. При цьому ви отримуєте потужність 288 к.с. та крутний момент 565 Нм.
На рівні EQE 350 4Matic потужність залишається незмінною, але отримавши другий двигун на передню вісь він збільшив запас крутного моменту до 765 Нм, але втратив в дальності ходу до 459 — 558 км згідно WLTP.
На кінець, найпотужніший не AMG варіант — це EQE 500 4Matic. Тут потужність збільшується до 396 к.с., а крутний момент до 858 Нм при зниженні максимального запасу ходу до 460 — 547 км.
Що стосується зарядки, кроссовер EQE здатен розвивати максимальну швидкість 170 кВт, що значно менше ніж у Porsche Taycan з його 30 кВт. Однак за 15 хвилин зарядки постійним током новий EQE здатен набрати енергії на дистанцію 220 км, в той час як гарантія на акумулятори заявляється виробником або 10 років, або 250 000 км пробігу.
Виробництво в США
Ціни оголосять ближче до запуску, однак виробництво Mercedes EQE розпочнуть на заводі в Алабамі, США, із грудня 2022 року. Завод Mercedes-Benz в Таскалузі також виробляє інші електромобілі сімейства EQ, включаючи великий EQS.
Той факт, що батареї також виробляють поблизу, в окрузі Бібб, покупці нового Mercedes EQE в США зможуть розраховувати на податкові пільги, що має посприяти американській популярності машини в світлі тотального переважання Tesla на місцевому ринку.