В сучасному світі, здається, не залишилося стратегічно важливих локацій, промислових хабів та торгівельних напрямків, не об’єднаних залізничними шляхами. Тому логічно було б припустити, що компанії з їх будівництва переживають не кращі свої часи, та золотий вік їх розквіту давно позаду. Однак практика на прикладі українського ТОВ “УкрМашСервіс” https://ukrmashservis.com.ua каже нам інше — попит на будівництво, ремонт, монтаж і обслуговування залізничних колій залишається високим. Насамперед, це пов’язано саме із ремонтом, виведенням колій до новітніх стандартів та прокладанням нових шляхів до промислових підприємств. Верхня будова залізничної колії — це комплекс технічних споруд, що забезпечують рух поїздів. Вона складається з наступних основних елементів:
- Основа. Безпосередньо земляне полотно, на якому укладається конструкція колії. Воно нашаровується в декілька прошарків щоб залізнична магістраль витримувала багаторічне випробування надвисокою вагою залізничних потягів.
- Кострукція колії. Система рейок, шпал і підкладок, що забезпечує горизонтальне і вертикальне положення рейок.
- Сигналізація та зв’язок. Система технічних засобів, що забезпечують безпеку руху поїздів.
Питання ресурсу верхньої будівлі залізничної колії
Ресурс верхньої будівлі залізничної колії залежить від навантаження на колію, кількості потягів, що по ній курсують та швидкості, з якою вони це роблять. Зазвичай ресурс вираховується терміном в 25 років, однак відповідно до наведених вище факторів, геологічних та кліматичних умов, необхідність ремонту та заміни може виникнути значно раніше. Тим паче, широкі колії, вузькі колії, рудничні, кранові і трамвайні зношуються з відмінною інтенсивністю, тому кожний випадок є унікальним.
Ремонт і обслуговування залізничної колії
Компанією “УкрМашСервіс” напрацьовано вичерпний досвід для проведення високоякісного ремонту і будівництва залізничних колій всіх типів. Комплекс робіт дозволяє повністю відновити експлуатаційні характеристики колії, незалежно, чи це є поточний знос, середній або капітальний. Найскладнішим є капітальний ремонт, адже він потребує проектування і залучення значної ресурсної бази та проводиться зазвичай протягом декількох тижнів або місяців.
Залізничні колії України в цифрах:
- Ширина колії в Україні становить 1520 мм;
- Навантаження на колію в Україні може досягати 25 тонн на вісь;
- Середня тривалість служби верхньої будівлі залізничної колії в Україні становить 25 років;
- За рік в Україні проводиться ремонт і будівництво близько 1000 км залізничних колій.