Світ дитячої літератури – це чарівний простір, де оживають найнеймовірніші історії, де добро завжди перемагає зло, а дружба та щирість стають ключем до вирішення будь-яких проблем. Цей дивовижний світ відкриває двері до безмежного моря знань, розкриває таємниці людської душі та дарує незабутні емоції. Однак так було не завжди, адже поняття дитячої літератури є відносно молодим.
Зокрема, першою ілюстративною книгою для дітей вважається підручник для дітей “Орбіс Піктус”, виданий чеським мислителем та педагогом Яном Амосом Коменським у 1658 році. Зрозуміло, що з тих пір, за майже 400 років видавництва, дятичих книжок видано та розповсюджено мільйони і мільярди примірників, не без вкладу магазину Knigarnia на теренах України.
Проте після видавництва першої дитячої книжки до початку так званої “золотої ери” у світі дитячої літератури минуло ще більше 200 років: поворотною віхою стало видання “Аліси в Країні Чудес” Льюїсом Керреллом у 1865 році.
Однак ці історичні видання ще не означають, що до 1658 року діти не читали книжок, адже перші згадки дитячого читання, як привілегії лишень обраних дітей найзаможніших вельможей Стародавнього Єгипту датуються 5 – 4 століттям до н.е. Зазначається, що вже тоді існували практики навчання дітей читанню у віці 5-7 років чи раніше. Власне, сучасні системи навчання продовжуються орієнтуватися саме на цю вікову групу для початку вивчання читання і письма.
І хоча в Україні дитяча література, що друкується української мовою, в певному сенсі переживає свій ренесанс, існують загальносвітові тенденції, які свідчать про поступове згасання інтересу дітей до друкованих книжок. Це зумовлено змінами в культурі читання:
- Зростання популярності електронних книг;
- Зменшення часу, який діти проводять за читанням друкованих книг;
- Збільшення візуального контенту та мультимедіа.
Проте дослідження показують, що друковані книги залишаються важливим елементом навчального процесу дітей, адже вони сприяють розвитку дрібної моторики, покращують концентрацію уваги та збагачують словниковий запас. В цьому контексті друкована дитяча книга має гарну перспективу потрапити у майбутнє не лишень в історичному контексті як було раніше, але й стати частиною того сьогодення дітей світу. Ба більше, кількість українських видавництв, які друкують книжки українською, невпинно зростає, і це позитивна динаміка.