Генеральний директор Tesla цього тижня поділився повідомленням в Twitter, що його компанія запускає серійне виробництво довгоочікуваної електричної вантажівки Semi, про котру вперше було оголошено в листопаді 2017 року в рамках спеціального заходу на базі SpaceX в Хортоні, Каліфорнія. Маск також підтвердив, що перші 100 випущених вантажівок одразу відправляться працювати у флот Pepsi вже 1 грудня 2022 року. При вартості базової версії із найменш ємнісним акумулятором від $150 000 сума першого контракту складає мінімум $15 млн, хоча на ділі вона може сягати $20 млн, якщо Pepsi замовила 100 максимально далекобійних вантажівок.
Оснащена удосконаленим автопілотом, електрична вантажівка Tesla Semi сконструйована таким чином, щоб звести до мінімуму ризики аварій, розмістивши водія в центрі кабіни з максимальним оглядом та контролем. Продуктивність та ефективність вантажівки в серійному вигляді виявилися навіть більш вражаючими, ніж припускалося раніше. Як стверджує виробник, електричний тягач Tesla Semi здатен проїхати на одній зарядці батареї від 480 до 800 км, споживаючи в середньому менше 2 кВт енергії на кілометр пробігу та економлячи більше $200 000 на паливі за рік при завантаженому графіку експлуатації.
Все це стало можливим завдяки чотирьом незалежним електродвигунам на задній та передній осі, котрі здатні розігнати вантажівку від 0 до 96 км/год при повному завантаженні до 36 тон за 20 секунд.
Очікування протяжністю 5 років
За розрахунками, Tesla Semi вклинюється в нижню межу визначення «далекобійної» вантажівки. Конструкція одномісної кабіни електро-вантажівки Тесли не передбачає спального місця, а запасу ходу початкової її версії з типовим корисним навантаженням має вистачити для середньостатистичної денної поїздки понад 300 км до необхідності повної зарядки батареї. Цей час водій зможе використати для відпочинку та сну, а потім продовжити шлях на наступний день з повною готовністю вантажівки. В кінцевому результаті, Tesla Semi має витримати конкуренції із дизельними вантажівками, здатними долати на одному баку відстань до 1 600 км.
Крім Pepsi, вантажівкою Tesla Semi в 2017 році зацікавилося багато інших світових гігантів, включаючи Walmart, UPS та Anheuser-Busch, а п’ятирічна затримка виробництва заставила їх терпеливо чекати, поки їх замовлення не будуть виконані.
Тим не менш, п’ять років не пройшли для Tesla Semi без прогресу: виробник активно тестував прототипи та вдосконалював конструкцію, приступивши до перших дорожніх випробувань в 2019 році. Затримка виробництва, як пояснює Ілон Маск, спричинена декількома перешкодами, враховуючи недостатню кількість акумуляторних елементів, щоби зробити Semi по-справжньому масовим продуктом. На щастя, Tesla пройшла цей етап та Pepsi отримає своє замовлення на 100 вантажівок із затримкою в 5 років. Як відомо, виробництвом Tesla Semi займається нова Гігафабрика вартістю $7 млрд в Неваді.