Здається, італійська компанія Ornus досягла вершини технологічного досконалості у виробництві велосипедів. Вона не стала встановлювати в раму акумулятори та електродвигуни, а сконцентрувала свій технологічний прорив на матеріалах, використавши для виготовлення рами… натуральну деревину. Новий гравійний велосипед побудований з шматка фрезерованого дерева і за своїми характеристиками він, мабуть, не поступається металевим аналогам… так говорить виробник. Питання лише в ціні, яка за топову комплектацію досягає $9 000.
Італійський виробник велосипедів Ornus розробляв цю модель протягом декількох років і запевняє, що він вартий кожного цента в початковій ціні від $7 400, залежно від обраної трансмісії. Так, це досить багато для гравійного велосипеда, але з іншого боку, не так вже й багато дерев’яних велосипедів ви зазвичай бачите на дорозі. Врешті-решт, краса в очах глядача, і на нашу суб’єктивну думку, це один з найнезвичайніших велосипедів, який обов’язково буде привертати всю увагу оточуючих, коли ви будете на ньому кататися.
Тепер, що стосується процесу виготовлення дерев’яного велосипеда. Ornus малослівна про те, як вони його виготовляють, і, чесно кажучи, це має сенс: комерційні секрети коштують дорожче маркетингових слоганів. Відомо лише, що рама для дерев’яного велосипеда Ornus вирізається на фрезерному станку з ЧПУ. Окремі деталі рами з’єднуються одна з одною за допомогою «запатентованих мембранних трансплантатів», що б це не значило. Щоб трохи краще зрозуміти ідею, мембранна трансплантація деревини передбачає з’єднання окремих дерев’яних елементів на молекулярному рівні за допомогою композитних матеріалів.
Що стосується згадуваного раніше діапазону цін, то це пов’язано з компонентами трансмісії та коліс. Наприклад, модифікація G1 використовує трансмісію Shimano GRX820 та колеса Fulcrum Speed. Піднімаючись вгору по ціновій сходинці, версія G2 оснащена трансмісією Campagnolo Ekar 13V та колесами Levante, а в топовій версії встановлена трансмісія Shimano GRX810 та колеса Fulcrum RapidRed 5.
За інформацією Ornus, збірка одного дерев’яного велосипеда займає на їхній фабриці до 45 днів і всі вони виготовляються під замовлення, тобто, серійного виробництва не існує. Дерев’яний велосипед має достатній запас міцності, щоб використовувати його для велотуризму, а не тільки гоняти по ідеально рівних дорогах.