Провідний китайський виробник eVTOL (електричних літальних апаратів вертикального зльоту та посадки) EHang досягнув чергової важливої віхи. Він є одним із перших на світовому рівні, хто оголосив офіційну ціну на свій флагманський електричний автономний eVTOL.
Роками ходило багато розмов про всі чудові якості безпілотного повітряного таксі EHang та його потенціал змінити галузь. Нарешті настав час дізнатися, скільки це коштуватиме. Виробник оголосив, що його eVTOL будуть доступні для комерційного продажу за ціною ¥2,39 мільйона / $330 000 за одиницю.
Це значно доступніше порівняно з раніше очікуваною ціною, але є нюанс. Ця ціна стосується виключно внутрішнього китайського ринку, де наразі доступне повітряне таксі EHang. Іншими словами, він повинен бути сумісним з поточними виробничими можливостями країни та прогнозованим попитом на ринку. І все ж таки дивно бачити, що безпілотне, повністю електричне пасажирське повітряне таксі доступне дешевше $350 000.
EHang не боїться інновацій. Минулого року компанія дійсно вийшов на незвідані території, коли її літак став першим у світі сертифікованим безпілотним пасажирським eVTOL. Управління цивільної авіації Китаю (CAAC) видало йому Сертифікат типу (ТС) у жовтні, а за кілька місяців – Сертифікат стандартної льотної придатності (AC). Китайському виробнику також вдалося доставити перші агрегати своїм клієнтам до кінця 2023 року.
Відсутність пілота відрізняє EH216-S від інших подібних eVTOL на ринку, і саме це зробило його сертифікацію великим кроком для розвитку галузі AAM (Advanced Air Mobility) загалом. Спочатку це самостійне повітряне таксі експлуатуватиметься переважно у сфері оглядових польотів. Місто Шеньчжень, яке є одним з провідних міст Китаю в галузі операцій AAM, незабаром відкриє пілотний центр, призначений для експлуатації EH216-S.
Центр буде побудовано в спортивно-розважальному парку Лоху, який було обрано одним із найкращих місць для повітряного туризму на основі безпілотних польотів. Цей центр сам по собі є одним із перших такого роду в світі, натякаючи на майбутнє, коли пасажирські безекіпажні перельоти стануть нормою.
Нагадаємо, EH216-S – це двомісний eVTOL, розроблений для короткочасних польотів. На відміну від своїх пілотованих аналогів, EH216-S може обіцяти лише коротку дальність – не більше 30 км і максимальну швидкість 130 км/год. Окрім рекреаційних та туристичних операцій, універсальний електричний літак також було обрано для роботи в поліції. Іспанська національна поліція стала першою в Європейському Союзі, яка додала eVTOL до свого флоту.
Операції з повітряного туризму на борту автономного повітряного таксі EHang мають розпочатися в новому центрі AAM у Лоху вже наступного року.