Volvo представила новітній компактний електричний кроссовер з двома варіантами батарей та потужністю до 422 к.с., що дозволяє йому розганятися від нуля до ста за 3,5-секунди. Нова Volvo EX30 – це найменша та найшвидша модель компанії за всю її історію при дуже бюджетній стартовій ціні від $34 950.
Коли конструктори Volvo взялися за розробку найдешевшого автомобіля, їм довелося відступити від традиційних понять розкоші та розміру. В цій битві автомобіль неминуче втрачає певну порцію стилю та продуктивності, але Volvo EX30 не тільки про втрати: він також про здобутки.
EX30 – це дійсно найдешевша та найменша модель компанії, але вона також найшвидша в історії. Крім того, ми б не сказали, що вона поступається в дизайні більш преміальним Volvo в актуальній модельній лінійці.
До цих пір найменшим кроссовером Volvo рахувалася модель XC40, але вона в порівнянні з EX30 недостатньо мала. В той час як XC40 довжиною 4 440 мм та з колісною базою 2 702 мм, EX30 розтягнутий тільки на 4 233 мм, а відстані між осями у нього лишень 2 650 мм. Початкова версія Volvo XC40 коштує в Європі від €44 822 та в США від $53 550, тоді як EX30 стартує від €36 000 в Європі та від $34 950 в США. Це виглядає чудовою пропозицією, особливо для американських покупців.
Потужність від 268 до 422 к.с.
За ці гроші ви отримуєте базовий автомобіль класу люкс з одним двигуном на задній осі, що розвиває 272 к.с. / 200 кВт потужності та 343 Нм крутного моменту. Від нуля до ста початкова версія розганяється за 5,7-секунди, забезпечуючи запас ходу з доволі маленької батарейки ємністю 54 кВт год до 344 км за циклом WLTP. При зарядці потужністю 134 кВт ця батарея приймає ємність від 10 до 80 процентів за 28 хвилин.
Ключем до зниження початкової ціни є використання літій-іонно-фосфатної батареї в базовому варіанті Volvo EX30, але покупці, бажаючі долати більше пробігу між підзарядками, можуть перейти на батарейку потужністю 69 кВт год, з котрою запас ходу виростає до 480 км, а максимальна швидкість зарядки збільшується до 153 кВт год.
При бажанні отримати максимум продуктивності варто звернути увагу на Volvo EX30 Twin Motor Performance з окремими двигунами на передній та задній осі. Двомоторна конфігурація генерує до 428 к.с. / 315 кВт потужності і 543 Нм крутного моменту, скорочуючи час розгону від 0 до 100 км/год до 3,5-секунд. Високопродуктивна версія живиться від тої ж самої батарейки, що й далекобійний варіант, однак додання другого двигуна скорочує діапазон на одній зарядці до 460 км.
Всі три варіанти трансмісії доступні в базовій комплектації Plus, котра, судячи з обширного списку опцій, включає все необхідне для більшості водіїв. Ви отримуєте 18-дюймові колеса (19-і в розширеному діапазоні та варіанті Performance), контрастний колір даху, світлодіодні фари, адаптивний круїз-контроль, підігрів сидінь та керма, мільйони електронних засобів безпеки, тепловий насос та зарядний пристрій на 11 кВт. Аудіосистема Harman Kardon потужністю 1 040 Вт та 12,3-дюймовий сенсорний екран з підтримкою Apple CarPlay, Android Auto і Google Assistant також передбачені в базовому варіанті.
Volvo EX30 з розширеним діапазоном та варіанті Performance також отримують комплектацію Ultra з 360-градусною камерою, функцією автоматичної парковки, 20-дюймовими легкосплавними дисками з алмазним гранюванням, тоноване скло, панорамний дах, а також бортовий зарядний пристрій на 22 кВт для більш швидкої домашньої зарядки.
Volvo EX30 Cross Country
З сьогоднішнього дня Volvo EX30 доступна для замовлення в Європі та одразу відкрито передзамовлення в США з початком постачань в першій декаді 2024 року, але це ще не повна лінійка, оскільки маленькому електрокару додадуть позашляхову версію Cross Country з 2024 модельного року.
Подробиці на даному етапі обмежені, але Volvo говорить, що кроссоверу збільшать кліренс та добавлять 19-дюймові колеса або 18-дюймові з масивними позашляховими шинами. Cross Country варіант поставлятимуть із захисними пластинами попереду, позаду та по бокам, чорними панелями на передньому бампері та задній дверці, а також з логотипом Cross Country у вигляді невеликого шведського прапору на капоті.