Подобається нам це чи ні, BMW XM є найважливішою моделлю від підрозділу M баварського автовиробника, що займається виробництвом спортивних машин. З моменту її анонсу, як першої автономної моделі M з часів суперкару M1, вона стала технічним тріумфом завдяки потужній гібридній силовій установці, майже рівномірному розподілу ваги 50/50, заднєорієнтованій системі повного приводу та запасу ходу в режимі електромобіля до 48 км. Однак громоздкий та дуже важкий M-кроссовер виявився повільнішим майже за всі інші моделі M в лінійці BMW, і настільки ж швидким, як деякі автомобілі M Performance, що зовсім принизливо.
Новий супер-кроссовер BMW XM Label Red бере реванш та виводить свої характеристики продуктивності в абсолют. Тепер це найпотужніший автомобіль BMW M на сьогоднішній день з віддачею 748 к.с. / 550 кВт та крутним моментом 997 Нм від 4,4-літрового бітурбованого V8 двигуна, а також одного електромотора. Відповідно, він став швидшим: спринт від 0 до 96 км/год він долає за 3,7-секунди та розвиває максимальну швидкість 280 км/год.
Спецверсія, на котру всі чекали
Будемо відверті, «звичайний» XM, не дивлячись на всі його переваги, здається розчаруючим. Як автомобіль, створений на честь 50-річчя підрозділу M, він насправді навіть повільніший бензинового X6M, котрий коштує на 54 000 дешевше, та повільніший купе M240i xDrive за $49 900, що викликає справжній ступор. Модель Label Red в деякому ступені виправляє ситуацію. Один електричний мотор генерує таку ж потужність в 197 к.с. / 145 кВт, що й у стандартної версії. Це означає, що збільшення потужності повністю відбувається за рахунок покращення бензинового 4,4-літрового V8. ДВЗ отримує додаткові 95 к.с. / 70 кВт, що підвищує кінцеву віддачу V8 до 585 к.с. / 430 кВт в порівнянні із стандартною моделлю, котра генерує тільки 490 к.с. / 360 кВт.
Більше крутного моменту
Найбільш помітною перевагою XM Label Red на дорозі, безумовно, є збільшення крутного моментуу. Частково це досягнуто за рахунок покращення ДВЗ, котрий тепер генеру 723 Нм проти 650 Нм що було раніше. Крім того, між електродвигуном та вхідним валом коробки передач встановлена нова «попередня передача». Ця запатентована технологія підвищує крутний момент з 279 Нм до ефективного максимуму 450 Нм.
Завдяки такому апгрейду, загальний вихідний крутний момент BMW XM Label Red складає тепер 997 Нм, та за даними BMW, різниця відчутна як при старті з місця, так і при різкому прискоренні в середньому діапазоні швидкостей. Час розгону від 0 до 96 км/год скоротився до 3,7-секунд, що значно краще в порівнянні з часом звичайного XM, котрий робить такий розгін за 4,1-секунди. Крім того, XM Label Red тепер може боротися за лідерство в класі з кращою пропозицією від Porsche — супер-кроссовером Cayenne Turbo S E-Hybrid, котрий робить дану вправу за 3,6-секунди.
Флагман Порше дещо двидкіший, але ми припускаємо, що для більшості людей різниця в 0,1-секунди не матиме принципового значення. Однак, в максимальній швдикості, супер-SUV із Штутгаррту все ще обходить кращий автомобіль з Баварії Cayenne Turbo S E-Hybrid досягає максимальної швидкості 292 км/год, тоді як XM Label Red має стандартний ліміт швидкості 250 км/год. Його можна зсунути до 280 км/год з допомогою пакету M Driver’s Package — звісно, ви ж не думали, що для кращого супер-SUV в BMW не придумають додаткових опцій.
Багато червоного та ексклюзивних відтінків
Безумовно, моделі Label Red належать деякі обов’язкові червоні акценти, щоб відрізнятися в ціні $185 000 від більш дешевої базової моделі вартістю $159 995. Ви отримуєте червоні значки моделі та вставки в колесах, а також опційну металеву смужку Toronto Red замість стандартної чорної. Доступно 50 кольорів кузову на вибір, всі з колекції «Individual» від BMW. Якщо побажати підвищити градус ексклюзивності ще вище, то обмежена кількість XM Label Red буде пофарбована в колір BMW Individual Frozen Carbon Black.
Як і варто було очікувати, червона тема продовжується всередині. Червона контрастна стрічка використовується на чорних поверхнях сидінь, приладовій панелі, дверних обивках та центральній консолі, а повітроводи мають червоні акценти. Нижче дисплею керування розміщено червоний значок «XM», а на лівій рукоятці перемикача передач знаходиться символ, котрий позначає режим підвищеної потужності.
Старт виробництва та невизначеність з ціною
Виробництво BMW XM Label Red почнеться в серпні на заводі BMW Group Plant Spartanburg в Південній Кароліні. Раніше BMW орієнтовно назвала ціну в $185 000, але зараз заявляє, що кінцева ціна буде опублікована ближче до старту виробництва.
В будь якому випадку, характеристики Label Red наблизилися до очікувань фанатів від першого за 40 років незалежного автомобілю M-серії. Але чи достатньо цього, щоб зробити його одним з найкращих спортивних автомобілів в історії BMW? Питання залишається відкритим.