NASA прагне дати ще один шанс регулярним надзвуковим пасажирським авіаперевезенням. Як повідомляється, американська аерокосмічна агенція вивчає економічне обґрунтування для комерційних літаків, котрі зможуть літати зі швидкістю в чотири рази вищою за швидкість звуку. Реактивні літаки нового покоління, котрі на даний момент існують тільки в теорії, зможуть літати зі швидкістю 4 Махи, що вдвічі швидше за максимальну швидкість Конкорду.
Черговий сплеск інтересу до надзвукових пасажирських авіалайнерів розвивається через 20 років після останнього комерційного польоту Конкорду восени 2023 року. Можливо, той лайнер і справді був технічним дивом, однак йому не вдалося зробити революцію в авіаперевезеннях. Частково це відбулося через величезних витрат на його розробку, будівництво та експлуатацію. Заборона США та інших країн на надзвукові польоти над суходолом також не сприяли розповсюдженню надзвукової пасажирської авіації, серйозно обмеживши маршрути, де можна було розвивати екстремальну швидкість.
Здається, в NASA вважають можливим створити більш сучасний лайнер за Конкорд. Згідно повідомленню в офіційному блозі агенції, недавні дослідження виявили біля 50 можливих маршрутів для літаків, на котрих вони зможуть розвивати швидкість від 2 до 4 Махи (приблизно від 2 450 до 4 900 км/год) над водою. Максимальна швидкість Конкорду була обмежена двома Махами, тоді як сучасні пасажирські авіалайнери розвивають швидкість біля 960 км/год.
Експериментальний надзвуковий пасажирський лайнер X-59 QueSST в даний час розробляється NASA спільно із Lokcheed Martin та тепер він готується до наступного етапу досліджень. Він передбачає заключення з компаніями річного контракту на розробку концептуальних проектів та технологічних планів. Компанії розділять на дві групи, одну із котрих очолить Boeing, а іншу – Northrop Grumman.
NASA не одна зацікавлена в комерційній життєздатності надзвукових пасажирських авіаперевезень. Аерокосмічні стартапи, такі як Boom Supersonic та Spike Aerospace, також розглядають можливість відродження цього надзвукового авіатранспорту. Генеральний директор Boom Блек Скул раніше цього тижня заявив, що він сподівається на проведення першого випробувального польоту його експериментального прототипу XB-1 до кінця року.