Пізній витвір Пабло Пікассо, портрет його другої дружини, відомий під назвою Buste de Femme, було продано на аукціоні в Німеччині за €3,4 млн / $3,65 млн, що значно перевищує очікувану ціну.
Картина Buste de Femme була написана знаменитим художником в 1971 році, за два роки до його смерті. Мистецтвознавці ідентифікують зображену на картині жінку як другу дружину Пікассо, Жаклін Рок. Торги з продажу праці Пікассо провів аукціонний будинок Van Ham в Кельні 5 червня.
Спершу очікувалося, що витвір буде продано за ціною від €1,5 до €2,4 млн, але в результаті він відправився до нового власника ще на мільйон євро дорожче. Однак навіть за таким розкладом це сильно меньше за рекордну ціну для роботи Пабло Пікассо: нагадаємо, що в 2015 році на аукціоні продали картину The Women of Algiers за €160 млн.
Перш ніж продати картину Buste de Femme аукціонний будинок Van Ham провів велику «домашню роботу», виставивши витвір в Берліні, Мюнхені та Гамбурзі, що дозволило привернути до нього багато уваги. Як запевняє Van Ham, за останні 25 років це перша знаменита робота Пікассо, продана в Німеччині.
Пікассо та пані Рокс познайомилися в 1953 році та у них була значна різниця у віці: понад 40 років, що не завадило їм поженитися після смерті першої дружини художника Ольги Хохлової. Пікассо сильно любив свою другу жінку, малювавши її на своїх роботах частіше за будь яку іншу свою коханку чи першу жінку: всього понад 400 разів.
Ніхто з її попередниць не присвячував своє життя Пікассо так щиро та повно, як це робила Жаклін. Вона боготворила його та практично весь свій час була поруч із своїм чоловіком до самої його смерті 5 квітня 1973 року, після чого вона залишилася зовсім самотня. Провівши в шлюбі з Пікассо 11 років, виснажена та сильно засмучена, вона покінчила життя самогубством 13 років після його смерті у віці 59 років.
В 2023 році виповнюється 50 років з дня смерті Пабло Пікассо, чим користуються музеї, виставки та аукціонні будинки всього світу. На всеможливих заходах все частіше згадують про відношення художника іспанського походження до його жінок та коханок. Тільки зараз – на хвилі популярності руху #MeToo та нової хвилі самозатвердження серед жінок, акцент робиться саме на жорстокості Пікассо до жінок, того, як він маніпулював ними, використовуючи свою владу та вплив.
Сам художник цього не приховував: одного разу він заявив, що всіх жінок він поділяє на богинь та підстилок, та майже всі жінки в його житті в якийсь момент часу проходять повний шлях від піднесення до повного приниження. В результаті чисельні шанувальники мистецтва Пікассо переглянули своє відношення до нього, однак це не вплинуло на вартість його картин.