Не дивлячись на те, що нова іграшка Джеффа Безоса є лишень допоміжним судном в його квітучій флотилії, воно все рівно є більшим за більшість існуючих яхт. Та коли ми говоримо велика, то беремо за це повну відповідальність: нова яхта Abeona від Damen Yachts, котра була збудована за спеціальним замовленням для засновника Amazon, здатна прийняти на борт 65 пасажирів і членів екіпажу, включно із медичним персоналом.
Тим часом перлиною Джеффа Безоса залишається мегаяхта Koru, котра при довжині біля 127 метрів обійшлася американському мільярдеру в $500 млн. Це неймовірне судно, та воно, як і будь яка яхта такого розміру, дуже погано маневрує по невеличким портам та пристаням. Саме тому Безос вирішив викласти ще $75 мільйонів на допоміжну яхту.
Отже, що нам відомо про яхту Abeona?! По-перше, вона збудована на верфі Damen Yachts в Нідерландах. По-друге, на морському жаргоні Abeona дослівно це й означає – «тіньова яхта» або «допоміжна яхта». Іншими словами, вона була спеціально розроблена служити судном підтримки для більших яхт. В нашому випадку, спеціально для Koru.
По-третє, Abeona має довжину 75 метрів, що більше середньостатистичної великої яхти на дану мить. Abeona вміщує на борт достатній запас провізії, припасів та членів екіпажу, щоб Koru могла відчалити в комфортну навколосвітню подорож, та щоб головний гість ні в чому собі не відмовляв. На цей випадок Abeona приймає на борт 45 пасажирів обслуговуючого персоналу та спеціалістів різної кваліфікації (від тренерів, масажистів і дайверів, до команди екстреної медичної допомоги). По суті, це як купити Ferrari F8 за чверть мільйона доларів, щоб їздити до гаражу, де припаркований ваш Pagani Huayra вартістю $5 мільйонів. Але з іншого боку, чому би й ні?! Адже статки Безоса в 2023 році оцінюються в $144 млрд.
На головній палубі в кормі Abeona розміщено навіть вертолітну площадку та гаражі для всіх тендерів, човнів, гідроциклів та інших іграшок.
Що ми знаємо про Koru
Koru, відома як Project 721, є другою за величиною парусною яхтою в світі після Sailing Yacht A, розробленою Філіппом Старком та побудованою в Нідерландах. Окрім вартості в $500 млн, Koru щорічно вимагає близько $40 млн на технічне обслуговування та стоянку в причалах. Крім того, щорічні витрати на експлуатацію Abeona додають ще $10 млн. Так, це означає, що генеральний директор Amazon витрачає по $50 млн на рік тільки на утримання своїх яхт.