Китайський автопром вперто та методично руйнує амплуа світового постачальника неякісних, ненадійних та відверто небезпечних автомобілів. Треба відмітити, що із цих антимаркетингових хмар вирвалися практично всі поважаючі себе китайські автовиробники, поступово відбіливши власні імена, а іноді й створивши спеціальні спочатку «білі» суббренди. Наявні в Китаю й справжні стартапи, що прагнуть відповісти Tesla. Один такий бренд — це XPeng, виробник електромобілів, котрий щойно представив новий електро-кроссовер G9.
XPeng G9 виходить в шести різних версіях, в базовому варіанті із заднім приводом та одним електродвигуном потужністю 313 к.с. / 230 кВт та крутним моментом 430 Нм. Це дозволяє йому розганятися з 0 до 100 км/год за 6,4-секунди, при максимальній швидкості 200 км/год. Зі стандартною батареєю електро-кроссовер проїжджає на одній зарядці до 570 км по циклу CLTC, а варіант Long Range збільшує цю дистанцію до 702 км.
Покупці XPeng G9, що прагнуть більше продуктивності та тяги, зможуть вибрати три повнопривідні версії. В них використовується трансмісія з двома електродвигунами на кожній вісі, що в сумі генерують 551 к.с. / 405 кВт та 717 Нм. Завдяки додатковій потужності час розгону з 0 до 100 км/год скорочується до 3,9-секунди, а максимальна швидкість залишається незмінною на рівні 200 км/год. Всі три повнопривідні версії XPeng G9 мають ідентичний запас ходу на одній зарядці в 650 км.
Окрім доброї продуктивності трансмісії XPENG G9 хизується технологією зарядки 800 В, що робить його найшвидшим серійним електромобілем світу по темпам зарядки. За словами виробника, на станціях зарядки потужністю 480 кВт кроссовер G9 здатен набрати заряду на 200 км пробігу всього за 5 хвилин підключення. Це неймовірно швидко, так як зарядка від 10 до 80% займає у нього лишень 15 хвилин.
Габарити XPeng G9 складають 4 891 мм в довжину, 1 937 мм в ширину та 1 680 мм в висоту, що по всім параметрам більше Tesla Model Y, але незначно.
В салоні покупці XPeng G9 знайдуть невеликий цифровий приладовий щиток та два 15-дюймових дисплея з інтерактивним тривимірним користувацьким інтерфейсом на основі графічного процесору Unity3D. Крім того, в допомогу водієві надано вдосконалений голосовий асистент, що здатен реагувати на команди за мілісекунди та контролює більше 600 функцій автомобілю. Він розуміє послідовні інструкції та не потребує постійного повторювання кодової фрази.
XPeng G9 в п’ятимісній конфігурацію вміщує 600 літрів багажу, але їх можна збільшити до 1 576 літрів, склавши задні сидіння. Серед інших особливостей — аудіосистема на 25 динаміків та «захоплюючий 5D-досвід, котрий вмикає вібрацію сидінь, змінює оточуюче освітлення, регулює кондиціонер та навіть вприскує аромати в салон при перегляді фільмів, прослуховуванні музики та просто при відпочинку».
Говорячи про технології, G9 оснащений удосконаленою системою допомоги водію другого покоління, а також двома чіпами Nvidia Drive Orin, котрі забезпечують обчислювальну продуктивність 508 TOPS (трильйонів операцій в секунду). Модель також оснащена 31 датчиком, фронтальною камерою та двома датчиками LiDAR.
Ціна XPeng G9 в Китаю починається з ¥309 900 / $49 963 / £38 859 та досягає ¥469 900 / $66 661 / £58 922 в топовій версії Launch Edition. Поставки на рідному ринку стартують в жовтні, однак з самого початку автомобіль розроблений для міжнародних продаж.